Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Elkészültek az EU-nyilvántartásba vételhez szükséges magyar bor termékleírások, ezzel a magyar borágazat fejlődése új állomásához érkezett - jelentette be Fazekas Sándor vidékfejlesztési - Kereskedelem magazin
részletek »

A jó magyar boroknak új cégér kell

Kereskedelemmel kapcsolatos alapfogalmak és vállalkozások, vállalkozási formák, lehetőségek bemutatása. Friss hírek, cikkek az üzleti életből, vállalkozások működéséről, törvényi változásokról, Apeh. (Nav) információk. Minden a kereskedelemről ...
Kereskedelem magazin
Itt vagy: Kereskedelem magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A jó magyar boroknak új cégér kell
A jó magyar boroknak új cégér kell
A jó magyar boroknak új cégér kell, jelentette ki Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter
Elkészültek az EU-nyilvántartásba vételhez szükséges magyar bor termékleírások, ezzel a magyar borágazat fejlődése új állomásához érkezett - jelentette be Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a tárca sajtótájékoztatóján, melyen részt vett még Feldman Zsolt helyettes államtitkár, Kiss Eliza, a Nemzeti Borakadémia ügyvezetője, Botos Ernő Péter, a cég szakmai programvezetője és Waller Zoltán, analitikai programvezetője, valamint Oreskó Imre, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának alelnöke – tudatta az Objektív Hírügynökséggel a VM Sajtóiroda.
Összesen 34 termékleírás érkezett a Vidékfejlesztési Minisztériumba, 29 közülük a védett eredetű, 5 pedig a földrajzi jelzéssel ellátott termékkategóriába tartozik. Az új termékleírásokat 2011 végéig el kell juttatnunk az Európai Bizottságnak.

Az EU- borreformtól - így a borok termékleírásától is - mindenki azt várja, hogy az európai borszektor versenyképesebb legyen, és piacszerűbben működjön - folytatta a miniszter. Magyarországnak az az érdeke, hogy a termékleírások jók legyenek, mert ezekkel tudjuk hagyományos borainkat megvédeni, és a nagy értékű földrajzi eredet-megjelöléseinket, így például Tokaj, Eger, Hajós, Villány, Sopron, Somló, és a többit piacon tartani, folyamatosan fejleszteni - zárta a gondolatsort Fazekas Sándor.

Az új kategóriák a fogyasztók jobb, egyszerűbb és átláthatóbb tájékoztatását szolgálják - mondta Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár, aki ismertette a három új termékkategóriát:
Hirdetés

Oltalom alatt álló eredet-megjelöléssel ellátott bor (OEM). Ebbe a kategóriába tartozhat a védett eredetű bor és a meghatározott termőhelyről származó bor is. Ezek minőségét és jellemzőit alapvetően egy adott földrajzi környezet és az ahhoz kötött természeti tényezők határozzák meg. Ez a bor csak a megnevezett földrajzi területen, az ott termett szőlőből készülhet.

Oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott bor (OFJ). Ide a meghatározott termőhelyről származó minőségi bor és a tájbor kerülhet. Olyan különleges hírnévvel vagy egyéb jellemzőkkel rendelkező borok, amelyek a megjelölt földrajzi terülthez kapcsolhatók, és legalább 85 százalékban az ott termett szőlőből készültek. Elkészítését is az adott földrajzi területen kell elvégezni.

Földrajzi jelzés nélküli bor (FJN). A borkategóriába az asztali bor, a tájbor, és az úgynevezett minőségi bor egyaránt bekerülhet. Ide tehát lényegében minden bor besorolható.

A magyar borok neve nem fog megváltozni, a palackok címkéin azonban helyet kapnak az új rendszernek megfelelő információk. Ezek alapján visszakereshetők azok a termékleírások, melyekből részletesen megismerhetők az adott borhoz kötődő adatok - egészítette ki az ismertetőt Botos Ernő Péter.

A termékleírások elkészítésének országos szintű koordinációját az Agrármarketing Centrum pályázatán nyertes Nemzeti Borakadémia Kft. végezte a 22 magyarországi borvidékkel együttműködve - a vette vissza a szót Fazekas Sándor miniszter. Elmondta, hogy a Nemzeti Borakadémia Kft. jelentős szakmai segítséget adott az új rendszer megteremtésében. A koncepció kedvez a hungarikumoknak, a hagyományainkhoz és a hazai termőhelyhez köthető borainknak, hiszen azok védelmét is jelentheti az új rendszer. Bízunk abban, hogy a világhírű magyar borok az új kategóriákban is éppen olyan sikeresek lesznek, mint a régiekben voltak. Változik a világ, a jó boroknak új cégér kell - fejezte be a tájékoztatót a tárcavezető.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Magyar, bor, cégér, termék, Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2011-06-17 11:56:30
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü