Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly hozzávetőlegesen 234 milliárd forintot költhettek, amelynek 42 százalékát körübelül 98 milliárd forintot online, - Kereskedelem magazin
részletek »

eNET: mintegy 234 milliárd forintot költhettek karácsonyi ajándékokra tavaly az internetezők

Kereskedelemmel kapcsolatos alapfogalmak és vállalkozások, vállalkozási formák, lehetőségek bemutatása. Friss hírek, cikkek az üzleti életből, vállalkozások működéséről, törvényi változásokról, Apeh. (Nav) információk. Minden a kereskedelemről ...
Kereskedelem magazin
Itt vagy: Kereskedelem magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
eNET: mintegy 234 milliárd forintot költhettek karácsonyi ajándékokra tavaly az internetezők
eNET: mintegy 234 milliárd forintot költhettek karácsonyi ajándékokra tavaly az internetezők
A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly hozzávetőlegesen 234 milliárd forintot költhettek, amelynek 42 százalékát körübelül 98 milliárd forintot online, 58 százalékát mintegy 136 milliárd forintot pedig offline üzletekben költötték el - derült ki az eNET Internetkutató decemberi és januári felméréseiből.
Az internetkutató az MTI-hez csütörtökön eljuttatott felmérése szerint tavaly év végén az internetezők 90 százaléka, 5 millióan vásároltak karácsonyi ajándékot online (3,7 millióan) vagy offline módon (4,9 millióan).

A kutatásból kiderült, hogy míg 2016-ban 2,1 millióan használták a fekete péntek (black friday) nyújtotta kedvezményeket, addig tavaly csupán 1,7 millió magyar internetező vásárolt az akcióban részt vevő üzletekben és webáruházakban. Az előzetes becslés szerint a forgalom akár 120 milliárd forintot is hozhatott volna, ezzel szemben ennek csupán fele valósulhatott meg.
Hirdetés

A tájékoztatás szerint a tavalyi karácsonyi szezonban 100 ezerrel kevesebben, 800 ezren voltak, akik késve kapták meg csomagjukat, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor a tavalyelőtti karácsonyi időszakhoz képest a késés ideje mérséklődött: a 2017-es karácsonyi időszakban átlagosan 4 napot, egy évvel korábban átlagosan 5 napot késtek a csomagok, de 13 százalékuk (egy évvel korábban 12 százalékuk) csomagja még január első hetében sem érkezett meg.

A fekete péntekről szóló felmérésben 838 felnőtt internetező vett részt 2017. december 4. és 8. között, a karácsonyi vásárlásra vonatkozó felmérés pedig 776 internetező bevonásával történt 2018. január 5. és 9. között. Mindkét felmérés nem, kor és régió alapján reprezentálja a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.
- MTI -
Szólj hozzá a cikkhez
FIGYELEM! A cikk felhasználása, utánközlése kizárólag a tlap szerkesztő engedélyével lehetséges! Kérek engedélyt
Címkék - internet, ajándékok, fekete péntek, vásárlás
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2018-01-19 13:46:59
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü