Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Gyorsan nő az internetes vásárlás népszerűsége az Európai Unióban, 2015-ben már az uniós polgárok több mint fele vásárolt árut vagy szolgáltatást interneten - áll az Eurostat pénteken közzétett - Kereskedelem magazin
részletek »

Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban

Kereskedelemmel kapcsolatos alapfogalmak és vállalkozások, vállalkozási formák, lehetőségek bemutatása. Friss hírek, cikkek az üzleti életből, vállalkozások működéséről, törvényi változásokról, Apeh. (Nav) információk. Minden a kereskedelemről ...
Kereskedelem magazin
Itt vagy: Kereskedelem magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban
Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban
Gyorsan nő az internetes vásárlás népszerűsége az Európai Unióban, 2015-ben már az uniós polgárok több mint fele vásárolt árut vagy szolgáltatást interneten - áll az Eurostat pénteken közzétett felmérésében.
Az unió statisztikai hivatalának adatai szerint a 16 és 74 év közöttiek körében az internetes vásárlók (e-vásárlók) aránya az idén 53 százalékra emelkedett a 2007. évi 30 százalékról. Ezzel az EU túlteljesítette a Digital Agenda terv keretében előirányzott 50 százalékos célt.

Az internettől idegenkedők 75 százaléka előnyben részesíti a személyes jelenlétet az üzletekben, 27 százalékuk pedig azért utasítja el az internet vásárlási célú használat, mert aggódik a fizetés és személyi adatainak biztonsága miatt.

Hirdetés

Az e-vásárlók aránya Nagy-Britanniában a legnagyobb (81 százalék), majd Dánia (79 százalék), Luxemburg (78 százalék), Németország, Hollandia, Finnország és Svédország (71 százalék) következik.

Ezzel szemben Romániában a 16 és 74 év közöttieknek csak 11 százaléka, Bulgáriában 18 százaléka, Cipruson 23 százaléka, Olaszországban pedig 26 százaléka volt e-vásárló.

Magyarországon az Eurostat szerint 36 százalék volt az e-vásárlók aránya 2015-ben.

Az internetes vásárlók túlnyomó többsége a 25-34 éves korosztályból kerül ki.

Az e-vásárlók 60 százaléka ruházati cikkeket és sportárukat szerez be az interneten. Ezt követi 52 százalékkal az utazás és az üdülés, a háztartási cikkek és játékok (41 százalék), a belépőjegyek (37 százalék) és a könyvek, magazinok és újságok (33 százalék).


Magyarországon az e-vásárlók 45 százaléka ruházati cikkeket és sportárukat vesz, 43 százaléka pedig utazási és üdülési szolgáltatásokat vásárol az interneten.
- MTI -
Szólj hozzá a cikkhez
FIGYELEM! A cikk felhasználása, utánközlése kizárólag a tlap szerkesztő engedélyével lehetséges! Kérek engedélyt
Címkék - Európai Unió, internet, vásárlás
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2015-12-13 10:02:09
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü